Sunday, April 29, 2012

Di Manakah Kebahagiaan???


Kebahagiaan... urmmm...bercakap mengenai KEBAHAGIAAN, sememangnya semua orang impikannya bukan? Haruslah! Xde sesiapa pun yang nak hidup dalam kedukaan, kesepian, kesengsaraan kan?? Kalau ada pun, memang dia seorang yang BERMASALAHlah...haaa


 Sejujurnya, kebahagiaan bukan untuk dicari sebab bahagia tak ada tempat atau alamat pun...betul...betul...betul... Tetapi, keBAHAGIAan perlu dirasai, dijiwai dan diamati perasaannya...

Meh cuba tutup mata, dan fikirkan yang kita sebenarnya sudah cukup bahagia hari ini sebab diberi satu lagi kesempatan untuk bernafas dan membolehkan kita untuk terus beribadah padaNYA.
ALHAMDULILLAH.....

Jadi, j0m le kita pakat2 percaya bahawa pasti ada sinar kebahagiaan yang akan menyinari kehidupan kita sekiranya kita rasa hidup ini bukan hanya untuk kepuasan diri semata-mata, tetapi untuk mendekatkan diri pada Illahi dan berbakti kepada makhluk lain di atas muka bumi yang sementara ini.

Ujian yang mendatang, memang kita kena harungi... Seboleh-bolehnya, jangan merungut 0k, sebab UJIAN ini bukanlah penyebab untuk kita rasa kecewa dan bersedih sepanjang masa.
 Ujian ini akan membuatkan hidup kita lebih tabah dan matang... Sejujurnya, hidup ini tidak lama, S0... Jangan bazirkan dengan air mata kita. H0h!

INGAT !! Seminit kita bersedih, kita sudah bazirkan 60 saat untuk mengecapi rasa bahagia ! RUGI2.. n__n

~SENYUM S0KM0~


No comments:

Post a Comment